Het contract behelst het operationeel en technisch beheer van alle ruim 39.000 parkeerplaatsen op de luchthaven. Schiphol blijft eigenaar van de parkeerterreinen en verantwoordelijk voor de marketing, het prijsbeleid en de productportfolio.

PCH zorgt voor de bemensing van de serviceloges in de parkeergarages, het verhelpen van storingen en de dagelijkse regievoering. Ook neemt PCH het pendelbusvervoer voor zijn rekening, de schoonmaak van de parkeerterreinen (inclusief veegwerkzaamheden en vuilnisophaaldiensten), geldinzameling en -transport en de beveiliging en controle van de parkeerterreinen.

De uitbesteding van de parkeertaken is onderdeel van de nieuwe strategie die Schiphol vorig jaar inzette om zich meer op de kerntaken te richten. Voor VolkerWessels betekent het contract een verdere uitbreiding van de dienstverlenende activiteiten. Bestuursvoorzitter Gerard van de Aast: ,,Daarnaast is het voor PCH een belangrijke stap in haar groeistrategie.”

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl